Songs that have Jedi Teachings, etc...

Moderators: Adder, Adhara

Re: Songs that have Jedi Teachings, etc... 23 Mar 2012 03:18 #54232

  • Adder
  • Adder's Avatar
  • OFFLINE
  • Knight
  • ID: 7778
OK I really like the video clip, I'll admit it, but the words are ok too. I can just imagine Yoda saying the 2nd last line; And in the end on dreams we will depend

Showing my age a bit:

Van Halen - Dreams

World turns black and white
Pictures in an empty room
Your love starts fallin' down
Better change your tune
Yeah, you reach for the golden ring
Reach for the sky
Baby, just spread your wings

We'll get higher and higher
Straight up we'll climb
We'll get higher and higher
Leave it all behind

Run, run, run away
Like a train runnin' off the track
Got the truth bein' left behind
Falls between the cracks
Standin' on broken dreams
Never losin' sight, ah
Well just spread your wings

We'll get higher and higher
Straight up we'll climb
We'll get higher and higher
Leave it all behind

So baby dry your eyes
Save all the tears you've cried
Oh, that's what dreams are made of
'Cause we belong in a world that must be strong
Oh, that's what dreams are made of

Yeah, we'll get higher and higher
Straight up we'll climb
Higher and higher
Leave it all behind
Oh, we'll get higher and higher
Who knows what we'll find?

So baby dry your eyes
Save all the tears you've cried
Oh, that's what dreams are made of
Oh baby, we belong in a world that must be strong
Oh, that's what dreams are made of

And in the end on dreams we will depend
'Cause that's what love is made of


Re: Songs that have Jedi Teachings, etc... 20 Apr 2012 23:06 #56989

"Be yourself" -Audio Slave
!


Someone falls to pieces, sleeping all alone
Someone kills the pain, spinning in the silence
To finally drift away

Someone gets excited
In a chapel yard and catches a bouquet
Another lays a dozen, white roses on a grave

Yeah and to be yourself is all that you can do
Hey, to be yourself is all that you can do

Someone finds salvation in everyone, another only pain
Someone tries to hide himself, down inside himself he prays
Someone swears his true love until the end of time
Another runs away, separate or united, healthy or insane

And to be yourself is all that you can do, yeah
(All that you can do)
To be yourself is all that you can do
(All that you can do)

To be yourself is all that you can do
(All that you can do)
Hey, be yourself is all that you can do

Even when you've paid enough
Been pulled apart or been held up
Every single memory of the good or bad
Faces of luck

Don't lose any sleep tonight
I'm sure everything will end up alright
You may win or lose

But to be yourself is all that you can do, yeah
To be yourself is all that you can do

Oh, to be yourself is all that you can do
(All that you can do)
Hey, to be yourself is all that you can do
(All that you can do)

To be yourself is all that you can
Be yourself is all that you can
Be yourself is all that you can do
Rahm Kota: "The Force is strong in you my boy, to be able to sense my thoughts..."
Cheshire Cat: Different denotes neither bad nor good, but it certainly means 'not the same'!

Re: Songs that have Jedi Teachings, etc... 22 Apr 2012 20:44 #57281

  • Streen
  • Streen's Avatar
  • OFFLINE
  • Member
  • ID: 2215
I've got a couple :)

"Carry on Wayward Son" by KANSAS:
Carry on my wayward son,
For there'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more

Once I rose above the noise and confusion
Just to get a glimpse beyond this illusion
I was soaring ever higher, but I flew too high
Though my eyes could see I still was a blind man
Though my mind could think I still was a mad man
I hear the voices when I'm dreamin', I can hear them say

Carry on my wayward son,
For there'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more

Masquerading as a man with a reason
My charade is the event of the season
And if I claim to be a wise man, it surely means that I don't know
On a stormy sea of moving emotion
Tossed about I'm like a ship on the ocean
I set a course for winds of fortune, but I hear the voices say

Carry on my wayward son,
For there'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more

Carry on, you will always remember
Carry on, nothing equals the splendor
Now your life's no longer empty
Surely heaven waits for you

Carry on my wayward son,
For there'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more

AND

"Misguided Ghosts" by PARAMORE
I am going away for a while
But I'll be back don't try and follow me
Cause I'll return as soon as possible
See I'm tryin' to find my place
But it might not be here where I feel safe
We all learn to make mistakes,

And run from them
From them
With no direction
We'll run from them
From them
With no conviction

Cause I'm just one of those ghosts
Traveling endlessly
Don't need no roads
In fact they follow me
And we just go in circles

Now I'm told that this is life
Pain is just a simple compromise
So we can we get what we want out of it
Will someone care to classify
A broken heart and twisted minds
So I can find, someone to rely on,

And run to them
to them
Full speed ahead
Oh you are not
Useless
We are just

Misguided ghosts
Traveling endlessly
The ones we trusted the most
Pushed us far away
And there's no one road
We should not be the same
I'm just a ghost
And still they echo me
They echo me in circles.
Whatever we experience as existing,
as continuing in time,
is not so much persistent stuff
as repetitive rhythm or vibration.

—Alan Watts
Last Edit: 22 Apr 2012 20:45 by Streen.

Re: Songs that have Jedi Teachings, etc... 22 Apr 2012 21:25 #57291

  • Hypatia
  • Hypatia's Avatar
  • OFFLINE
  • Apprentice
  • ID: 10091
Telling Stories by Tracy Chapman, because things are often more complex than they seem.



There is fiction in the space between
The lines on your page of memories
Write it down but it doesn’t mean
You’re not just telling stories
There is fiction in the space between
You and me

There is fiction in the space between
You and reality
You will do and say anything
To make your everyday life
Seem less mundane
There is fiction in the space between
You and me

There’s a science fiction in the space between
You and me
A fabrication of a grand scheme
Where I am the scary monster
I eat the city and as I leave the scene
In my spaceship I am laughing
In your remembrance of your bad dream
There’s no one but you standing

Leave the pity and the blame
For the ones who do not speak
You write the words to get respect and compassion
And for posterity
You write the words and make believe
There is truth in the space between

There is fiction in the space between
You and everybody
Give us all what we need
Give us one more sad sordid story
But in the fiction of the space between
Sometimes a lie is the best thing
Sometimes a lie is the best thing
The following user(s) said Thank You: Daniel L.
Last Edit: 22 Apr 2012 21:44 by Hypatia.

Re: Songs that have Jedi Teachings, etc... 27 Apr 2012 02:52 #57959

  • meatloaf
  • meatloaf's Avatar
  • OFFLINE
  • Apprentice
  • ID: 10162
I do not know if anyone posted this but I will

"It's My Life"-Bon Jovi



This ain't a song for the brokenhearted
No silent prayer for the faith departed
And I ain't gonna be just a face in the crowd
You're gonna hear my voice when I shout it out loud

It's my life
It's now or never
I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive

(It's my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
'Cause it's my life

This is for the ones who stood their ground
For Tommy and Gina who never backed down
Tomorrow's getting harder, make no mistake
Luck ain't even lucky, gotta make your own breaks

It's my life
And it's now or never
I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive
[ From: www.elyrics.net/read/b/bon-jovi-lyrics/it_s-my-life-lyrics.html ]

(It's my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
'Cause it's my life

You better stand tall
When they're calling you out
Don't bend, don't break
Baby, don't back down

It's my life
It's now or never
'Cause I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive

(It's my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive

(It's my life)
And it's now or never
I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive

(It's my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
'Cause it's my life!

The song really puts emphasis on that tomorrow is never given that we all have to live for today, as hard as it may be, its all we got. We need to be open about what we believe and not be afraid of what lies outside our comfort box or what may be on the horizon. Embrace it and make it YOUR life
"In war, truth is the first casualty."
-Aeschylus

"He who makes a beast out of himself gets rid of the pain of being a man"
-Dr. Johnson

Re: Songs that have Jedi Teachings, etc... 27 Apr 2012 03:09 #57960

  • meatloaf
  • meatloaf's Avatar
  • OFFLINE
  • Apprentice
  • ID: 10162
Drowning (Face Down)
Saving Abel
Single



"Drowning (Face Down)"

Times before I walked through the valley
Below the sun
I've wandered endlessly and waited for
My time to come

I think I'm drowning
Can someone lend a hand?
Can someone save me?
Cause I don't think I can

I've gone too far to turn around
It's hard to reach for you
When I'm lying face down
I can't relieve my soul
I'm lost in a moment
Lying face down

Returning home I find myself
Wishing I was already gone
But how long does it take to find me
Well I'm waiting for someone

I think I'm drowning
Can someone lend a hand?
Can someone save me?
Cause I don't think I can

I've gone too far to turn around
It's hard to reach for you
When I'm lying face down
I can't relieve my soul
I'm lost in a moment
Lying face down

I've gone too far to turn around
It's hard to reach for you
When I'm lying face down
I can't relieve my soul
I'm lost in a moment
Lying, Lying

I've gone too far to turn around
I've gone too far to turn around
In a moment
Lying face down

At my walk in life right now this makes sense. I cannot turn back to go on the path I had just walked, but keep treking onwards in hope that someone will join me on the path. Though I may be drowning if a figurative pool of sorrow, I am still loved be others and have a future ahead. I need help though, and the Force and the people that believe in it are there to help
"In war, truth is the first casualty."
-Aeschylus

"He who makes a beast out of himself gets rid of the pain of being a man"
-Dr. Johnson

Re: Songs that have Jedi Teachings, etc... 27 Apr 2012 03:22 #57961

  • meatloaf
  • meatloaf's Avatar
  • OFFLINE
  • Apprentice
  • ID: 10162
One more...

"Hero"- Skillet



I'm just a step away
I'm just a breath away
Losing my faith today
Falling off the edge today

I am just a man
Not superhuman
I'm not superhuman
Someone save me from the hate

It's just another war
Just another family torn
Falling from my faith today
Just a step from the edge
Just another day in the world we live

I need a hero to save me now
I need a hero, save me now
I need a hero to save my life
A hero will save me just in time

I've gotta fight today
To live another day
Speaking my mind today
My voice will be heard today

I've gotta make a stand
But I am just a man
I'm not superhuman
My voice will be heard today

It's just another war
Just another family torn
My voice will be heard today
It's just another kill
The countdown begins to destroy ourselves

I need a hero to save me now
I need a hero, save me now
I need a hero to save my life
A hero will save me just in time
(From: www.elyrics.net/read/s/skillet-lyrics/hero-lyrics.html)

I need a hero to save my life
I need a hero, just in time
Save me just in time
Save me just in time

Who's gonna fight for what's right?
Who's gonna help us survive?
We're in the fight of our lives
And we're not ready to die

Who's gonna fight for the weak?
Who's gonna make 'em believe?
I've got a hero, I've got a hero
Living in me

I'm gonna fight for what's right
Today I'm speaking my mind
And if it kills me tonight
I will be ready to die

A hero's not afraid to give his life
A hero's gonna save me just in time

I need a hero to save me now
I need a hero, save me now
I need a hero to save my life
A hero will save me just in time

(I need a hero)
Who's gonna fight for what's right?
Who's gonna help us survive?

(I need a hero)
Who's gonna fight for the weak?
Who's gonna make 'em believe?
I've got a hero

I need a hero
A hero's gonna save me just in time


THe song is speaks to me and has guided me to believe that I am the protector, just like what we learn during our time as initiates. The song is centered that there is a Hero in us all, and that there are the heroes of everyday that have stepped up to the call. We must choose to do so, or wait for it, We will all experience the time in our life that will open our eyes to this realization.
"In war, truth is the first casualty."
-Aeschylus

"He who makes a beast out of himself gets rid of the pain of being a man"
-Dr. Johnson
The following user(s) said Thank You: Reliah

Re: Songs that have Jedi Teachings, etc... 16 May 2012 06:39 #60646

Parabola - Tool

GREAT MESSAGE!

Rahm Kota: "The Force is strong in you my boy, to be able to sense my thoughts..."
Cheshire Cat: Different denotes neither bad nor good, but it certainly means 'not the same'!

Re: Songs that have Jedi Teachings, etc... 24 May 2012 08:59 #61664

  • rboggs
  • rboggs's Avatar
  • OFFLINE
  • Guest
  • ID: 10655
i am so happy that i came across this thread as i find the songs very interesting when i think about it. it was really another boring day in the office and this really made my day worthwhile as i have been searching for the songs so that i may listen to them although i have yet to find a good song to post hopefully there will be more people sharing in this thread too.

Re: Songs that have Jedi Teachings, etc... 25 May 2012 01:39 #61761

Yes, I know someone will say something... but have you listened to the lyrics?

. . . . . . . . Security Officer . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Knight of Jediism . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Intake Officer . . . . . . . .
Latest Posts Comments Articles
    • Best martial art? (Last post by Zeph)
    • Quote: Quote: It may sound a bit arrogant, but I believe that every Jedi should know at least basics about swordsmanship. Its not arrogant to say or think that, however an explanation as to how you have come to that conclusion would be great. Many Jedi say this, and I am not sure as to the motivation. In the Sith path, martial arts is not a requirement, or even a suggestion. I myself am a bit obsessive about martial arts, but that is my passion, other Sith have interests that lay well outside that, and it is more encouraged that one realize there passions wherever they are as opposed to to preset criteria, especially of the martial variety. Now, within ones passion, they should seek not only to pursue it, but pursue it with the focus deserving of the title of ones passion. So I am interested as to why Jedi should know swordsmanship on any real level, especially if its not even an interest. Hello! :) I mentioned swordsmanship because many so-called "Jedi" are simply obsessed with lightsabers, and that "curiosity" could be the gateway to a great tool for personal growth (martial arts, fencing). Am not familiar with the Sith doctrine, so I will not speculate anything about Sith; From my point of view (about the Jedi) harmony and balance with the Force are the main objectives (it is explicit The 21 Maxims). Martial arts, alongside practices like yoga or gymnastics, are the most effective way (as far as I know) to obtain harmony with your own body. If there is no corporal conscience and harmony with our own body, and perception about the functioning of our mind (analytical meditation; various meditative process) there is no practical application for the Jedi teaching or any other kind of “spiritual” teaching, and you will never understand anything about the Force beyond what you come to read or listening based on other people's experiences. Can be harmony with the Force when you can not even achieve harmony with your own body/mind?
    • Assigning the Deity (Last post by Connor L.)
    • Do you project your wants and desires into your interpretation of the Deity? Do you say it's the Will of the Force when you lose something, but claim credit when you win? Do you think it's ok to say: "Jesus would not approve", when you aren't Jesus? Do you believe that the world revolves around your tiny, insignificant perspective? I have found myself guilty of "assigning" the Deity, meaning that I interpret the divine so that it fits my morality, my views. Some will often use God as a scapegoat for a moral argument: "You shouldn't steal because it's against Christianity". Or, some will say that Jesus is Lord... but only for rich white men (and their wives). This is a problem. If you find yourself doing this, as I often do, think about what you're doing. It's immoral. It's dumb. It's creating your own totalitarian ideology. Instead, have reverence for the Divine, and don't force your own ideas into your interpretation.
    • There is no Death (Last post by Zeph)
    • Quote: Quote: "(...)all the paths are empty (nothingness), do not born, do not end (...)", as the Heart Sutra says.. True (to a point), it's what we do with it that matters. Jediism as a path is essentially nothing until it is molded and wielded into a workable philosophy that instills it's followers with the awareness that they each possess the power to better their lives and the world around them... Exactly the point! All the phenomenons are "empty of inherent meaning". When we say "all," that means everything, including the the path. We see a phenomenon as something with characteristics, and as an object that is conceived by a subject. To hold that an object is something external is ignorance, and it is this that prevents us from seeing the truth of that object. The truth of a phenomenon is emptiness, which implies that the phenomenon does not possess a truly existent essence or nature: we (our minds) construct and give meaning to the phenomenon...
    • Jedi Sentinel Findings (Last post by Daniel L.)
    • I'm having a difficult time with this. Every month there is a new Missing Teen Age Girl poster at bus stop cross walks and store door way. I'm not sure if its just a Tucson thing but it's starting to get to me. Never have I felt so useless. May the Force Be With those that are lost missing or in a dark place. How I wish I could be your light.
    • Local Orginizations (Last post by Alethea Thompson)
    • If you are in:Memphis, Somewhere close to Murray, KY, Chicago, or in Arizona, there are offline chapters established. They are not necessarily ToTJO affiliated, but they each have great Jedi running them, and it will help drive home the ideas and concepts you learn here. You can even bring some of your knowledge from here to these groups and help them grow. ToTJO also has a map around here that can help you connect with others in your area if there happens to be someone near you ;)
    • The Order of the Good Death (Last post by Proteus)
    • What makes fear or lack of fear unnatural? Who is to say what is "not part of nature"? Is fear not a symptom of ignorance? And yet, death to this day is the biggest mystery in this world of "hard facts"... There were civilizations and eras where many people were rarely afraid of death, but instead, looked quite forward to it, due to setting aside some lack of facts for decided beliefs. That may sound dumb in common contexts, yet that empowering belief gave them incredible power over the life they did have, giving it a great meaning. The difference between the common person of today's society and one of them, is that they spent their life learning - not hard facts about the tangible world so much, but about matters of the spirit which taught them to be less attached to their physical bodies, and not so concerned with losing it in death - which is the common issue for us: attachment to the tangible experience of life, and not knowing (tangibly) what lies beyond it. "There is no death, there is the Force", is an affirmation, that the physical, tangible realm that we experience in this life is very likely but a grain of sand on a beach of further experiences beyond it.
    • Jedi Altar (Last post by JHolle3)
    • That is awesome! I love altars. Mine will most likely have several Buddhist items on it as well. I'd love to have one of those miniature zen gardens, with the little rake and sand.
    • Jamie Hams It Up (Last post by Alexandre Orion)
    • This thread ... :huh: And I've been saying all along : "The Jedi do not have sin." :blink: ... until now. :laugh:
    • IP discussion area (Last post by J. K. Barger)
    • Bump :) I thought it was a pretty insightful book- I think I echo with Scott in that she makes no claims to any sort of certifying credential, and just presents the material in a chronological way that is, IMO, a decent enough baseline for folks to jump off and do their own research. I was also able to understand her pretty well, even in some of the denser mathematical and theoretical parts, which really helped me put together some of the bits and pieces of quantum physics research and pseudo-scientific literature into rounder context. She does insinuate, but I agree also with (I believe Desolous) there is something more to this, but does quite say what. And I think that perhaps is where she brings in her marketing skills and webinars. I wrote a post a little while back after reading it and was wondering if anyone had any experience with her online material, but it didn't seem like anyone had or was interested. Either way, the parts about information and how it is stored and transferred was fascinating and deepened the magical potential of Life as it ebbs and flows.
    • From time to time a poem (Last post by Jamie Stick)
    • I'll post some old poetry here, I guess. It's spoken word, so it won't have the same impact as when it's recited. Also, I don't agree with the entirety of the message or with way I expressed what I was feeling at that time. Spoiler: Phony Playing the fool for a nation of fools A nation caught up in misguided rules Invisible fault lines colliding And we to be blame, our fault Recognition is big step But not a giant leap Shamelessly we employ slaves Women kept in domestic graves A narrative against those who misbehave But who am I to stand here and speak? A genderqueer white person Middle-class and educated Can't see past my own pile of shit Phony And all I can do is admit that I don't get it Phony Trampling injustice with a lead foot Speeding with arrogance towards fire and soot Crash course in stupidity Trying to embrace humility Only to wind up without the ability To see the futility Of my own proximity With the destructive proclivity Incidentally, I drown out the real voice with my audibility Openly I demonstrate the best parts of Christianity Secretly I'm wondering if God could ever love me Phony I'm pretty proud that I'm Irish and German But the Irish decided to turn-in their heritage For white man's burden Phony And what does it mean to be straight? Can I be impressed by a man's gait Or do I have to walk a fine line between Insecurity and self-hate? Phony I'm a hypocrite Culturally illiterate Inconsiderate asshole Is what I'd call America whole Phony How do I navigate the intricate web of lies Cutting ties with my identity To demonstrate deference If history needs a context Then I must have missed the reference Incensed by America's ignorance While I claim innocence Phony

There are 213 visitors, 8 guests and 27 members online (none are in chat): Neaj Pa Bol, Daniel L., Akkarin, steamboat28, Gaia Chi, Jestor, Connor L., Proteus, Luthien, Locksley, Alexandre Orion, Tripp Borz, scott777ab, MCSH, Khaos, Buvan, Llama Su, Archon, Mars Omega, Kamizu, Cyrith, Edan, Mareeka, tzb, Zenchi, Skydrrö, Trice Corbel, Jamie Stick, Android, Xan Montagu, Zeph, Mozart Ponntes, Jobi Wan Kenobi.

Follow Us